pesanan buat sahabat2ku

Pesanan untuk sahabat2ku; yang aku kasehi kerna ALLAH dan aku ingati kerna ALLAH.

Seputar tentang cinta, bercintalah…kerna kita hidup memang kerna cinta…kerna cintanya ALLAH pada kita  dan kerna kita mencintai ALLAH, Tuhan kita.

Cintailah ciptaan-NYA, kerna ia memang diciptakan Tuhan untuk kalian cintai, tapi….

…..bercintalah eklas kerna ALLAH semata. Jangan terlalu sayang, jangan terlalu ingat, jangan terlalu mengharap. Bercintalah kerana ALLAH semata2. Percayalah….. kalaulah memang ditentukan ALLAH, kalian pasti bersama dengan yang kalian cintai walaupun tidak selamanya di dunia. Kerna kita akan dipisahkan jua tika dipanggil untuk mempersembahkan diri pada-NYA.

…..jangan harap dia jadi milik kalian, atau kalian jadi miliknya, sebab kita tidak bisa memiliki dan kita hanya milik-NYA.

…..adapun aku berpesan, sekadar tidak mahu satu saat nanti kalian akan terjerumus pada hasutan syaitan, kerna cinta yang tidak bersamanya kecintaan kalian pada Ilahy pasti akan buat mata dan hati kalian buta pada cinta. Kalian akan sanggup berbuat apa saja untuk menuruti kehendak yang kalian cintai dan tega berbuat apa sahaja untuk membahgiakan yang kalian cintai walaupun ia tidak dalam redo -NYA.  

…..dan aku berpesan agar andai kalian ditaqdirkan-NYA bukan untuk bersama, kalian tidak akan jadi lebih gila hingga mungkin terlepas kata lalu mempersoalkan urusan-NYA.

Aku memang belum merasai cinta yang kalian rasai, namun ketahuilah, aku tetap juga seorang manusia yang punya rasa cinta. Namun andai memang sedahsyat ini penangan cinta, aku bersyukur kerna belum melaluinya dan rela untuk tidak merasainya. Kerna aku takut tidak mampu dan aku takut cinta itu akan melebihi cintaku pada-NYA, yang masih kucari2…dan kudamba…..

<rkukaudya>

 

2 Comments

Filed under catatan rkukaudya, cinta

2 responses to “pesanan buat sahabat2ku

  1. cintai diri

    cinta datang tanpa di sedari..rindu, sayang, adalah satu pakej perasaan yg kita ada niat utk bersamanya…

    • rkukaudya

      erk…mendalamnye cekgu ni bila da start bekata2 (de pe2 ni…he).

      em, kenapa bila da suke, kita jadi sayang. bila da sayang, kita jadi rindu. bia da suke, syg, rndu, kita nk memiliki lak. tu sme sbb DIA nk ajar kita, jgn mudah ske, syg or rndu. sbb nnti, bila sme rasa tu melekat di jiwa, n melebihi rasa kita pd-NYA…kita sndiri yg merana. kan kan.

      he.tringat lagu ‘keroncong kasih sayang’ UNIC.

      “jgn mudh melafaz kasih, kasih itu pada siapa?
      jgn mudh melafaz syg, syg itu untuk siapa?
      jgn mudh melafaz cnta, cnta itu pd yg ESA,
      cntakan bunga, bunga kn layu,
      cnta kan manusia, kan pergi…”

      em…tp manusia kn lmbut hati. tul x cekgu? hati2 kt sana, awas buaya!

Leave a comment