kalau pak arab leh kecek klate, nape aku xleh takallam bilughotuhu ek?

salam.

haha. kalau pak arab leh kecek klate, nape aku xleh takallam bilughoh 3arobiyyah ek? em. video lame da ni. da penah tengok dulu2. tapi kali ni macam nak letak kat sini. kot2 ada antara korang yg belum penah tengok or nak tengok lagi. ;=)

dia kata, kalau nak blaja sesuatu bahsa, kena kawan ngan ahli bahse tu.

dia kata, setiap hari dia hafaz 10 kalimah/perkataan, selama 6 bulan.

dia kata lagi, dah tu, 6 bulan lagi dia blaja susun ayat.

dia kata lagi, lepas tu, selama 9-10 tahun dia praktik bercakap melayu.

em…wahai diri, rajin2 la wat macam pak arab tu klo nak fasih arab ye. kena rajin n istiqomah. mane tau…de jodoh sana.hahaha!

oye, klaka dengar ustat ni komen pasal mat2 rempit kat malaysia. malu pun ada. em…pela nak jadi. pe pun, sebenarnya xguna kita keji n kutuk2 mereka. lebih baik kita tukar dengan mendoakan mereka supaya lembut hati berubah n kembali pada ALLAH. moga satu hari nanti mereka diberi hidayah oleh ALLAH. ameen…

rndu la plak. sedapnye fuul n tokmiah bil bed. ;=p

<rkukaudya>

Leave a comment

Filed under catatan rkukaudya, keHIDUPan

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s