yok nonton sinetron ‘muallaf’

sinetron-muallaf 

bismillaaah…

bila dah ditentukan TUHAN. em, pasti ada pengajaran yg ingin ditunjukkan-NYA pada aku.

da jenuh aku cari kat tenet, he. cari citer/sinetron ‘gembel naik kelas’. kata sepupu, dalam citer tu kak alul jadi gembel. he. lurus bendul. tingin banget nak tengok citer klaka tu. haha. em…aku ni leh la dikirakan peminat sahrul gunawan. tapi awas, aku bukan minat orangnya, cuma aku minat lakonannya. lakonannya tiap kali yg buat aku rasa dia tu baik2 orangnye. he. em. aku penah tengok lakonannya dalam ‘yusof’. em. so, yg dicari tak jumpa, tapi al7aamdulillah, aku jumpa yg lain, mudah2an yg lebih baik untuk aku. aku jumpa 2 citer. dua2 lakonan kak alul. 1- ta3aruf, 2-muallaf. mula2 aku try tengok ta3aruf. em…citer tu bagus, tapi…mcm sedih sgt je citernye. xsampai ati lak nak tengok. bukan pe, takut x dapat sabar banyak2, ada lak monito pc ni yg pecah kang. haha. so, aku tukar tengok sinetron ‘muallaf’. em…aku baru tengok part 1. n mmg banyak da aku blaja sesuatu darinya.

em, so…pekata aku ajak kalian sume sama2 nonton ama aku. yok! mana tau, korang pun dapat ‘sesuatu’ darinya. ;=)

ini linknya ye.klik klik sinetron ‘muallaf’ ;=)

sini juga

oye. sikit sinopsis dari pe yg aku da tengok takat ni.

ia mengisahkan seorang pemuda bernama ‘dave’ yg secara tidak sengaja hampir melanggar seorang gadis bernama ‘haliza’ yg juga seorang buta. sewaktu dave berhasrat menolong haliza, sebaliknya yg berlaku. haliza yg menolong dave sembuh dari kanser otaknya berkat air yg dibacakan nama ALLAH n ayat qursi. saat itu, dave yg juga seorang atheis melihat haliza bukan sahaja seorang gadis muslim berjilbab yg baik akhlaknya, malah menganggap haliza sebagai malaikat penyembuhnya. selanjutnya…nonton sendiri la k. he.

em.sedikit amaran. bagi lelaki2 yg berhasrat nonton sama, biasa la, dalam sinetron ni banyak aweks2. so…mana2 part perlu tundukkan pandangan, tundukkan la ye.

<rkukaudya>

2 Comments

Filed under catatan rkukaudya, keHIDUPan, peringatan

2 responses to “yok nonton sinetron ‘muallaf’

  1. hehehe. ade rezeki sye mesti tonton jugak ni.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s