kerusi roda mak

bismillaah…

ingat x post aku yg aritu, tentang menjaga orang tua yg uzur . so, inilah yg namanya kerusi roda. (he.rasanya sume tahu kan, tapi takpelah, mane tau ada yg x kenal kerusi roda.) em, kerusi roda skarang de banyak jenis, ada yg cantik, lapis kain corak kotak2 warna coklat, de gak yg ikut saiz. de yg kecil sket dari ni. tapi, ‘basic’nye di spital2 kerajaan macam ni la.

kerusi roda mak

ini kerusi roda mak aku. aku beli lebih kurang 2 tahun lepas. masa tu mak baru kua spital, sewaktu perjalanan balik ke rumah, aku mintak tolong pakcik singgah ke farmasi. mujur masa tu aku de duit yg mencukupi. aku beli dengan harga rm250 (jika x silap. aku da lupa. manusia memang mudah lupa.he)

em, al7amdulillah. masa tu memang da x pk apa2. xkesah pun berapa harga. aku cuma pk, nak mudahkan mak bergerak. tau2 je la kan, bila tiba2 diuji dengan kesakitan yg teruk, jiwa n semangat pun menjunam luntur. aku cuma harap dapat mudahkan urusan mak n tenang2kn hatinya. so… sekarang mak xde la guna kerusi roda ni 24 jam. just, jika dia nak gi cek tiap bulan kat spital/klinik kerajaan, or dia teringin nak jalan mana2 amek angin n tenangkan fikiran, dengan kerusi roda ni la aku sorong mak ke sana sini. tapi sian mak, anak dia yg poyo ni kadang2 dengan kerusi roda pun leh merempit. haha. (he.sori la mak. gurau je ;=p ) amaran: ‘jangan lakukan ini di rumah’ he.

jgn rembat, ini mak sy punya!he

ini lak sebagai penanda, supaya x tertukar. haha, leh plak conteng2 ye.em apa2 je la…haha

<rkukaudya>

4 Comments

Filed under catatan rkukaudya

4 responses to “kerusi roda mak

  1. aduhai…lucu sis.
    tak dapat bayangkan rempit dengan kerusi roda.
    poyo…ikut kamus dewan, aritnya cantik (nanti dengar lagu cantik ek sis)😛

    jika tidak keberatan…sampaikan salam saya,buat bondamu.🙂

    • rkukaudya

      xde kamus dewan la pulak.

      em, bukan bukan bukan. ‘poyo’ yg dimaksudkn adalah mengikut kamus rkukaudya. iaitu nakal, kedegak, loklak. (er…kedegak n loklak tu maksudnye degil ye? de sape2 leh btau? dulu de sorg kawan rapat ckp aku ni sesuai dgn 3 perkataan tu. ‘nakal, kedegak, loklak’ hahaha!

      ensha ALLAH.

  2. hehehe. paham2. sesaje la sis dya.😀
    Tenang2 deh~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s