berguru kepada ALLAH

berguru kepada ALLAH

bismillaah…

BERGURU KEPADA ALLAH…

em, lama da sebenarnya aku beli buku nih. kerna tercatat di muka surat pertama ‘ kurniaan Tuhanku, tanggal 27 Sya3ban 1428h, -rkukaudya-‘.
he. da berkurun tapi baru beberapa hari ni, aku seakan punya tenaga dan keinginan yang luar biasa untuk membaca n menghadamnya dari kulit ke kulit satu persatu.

BERGURU KEPADA ALLAH, tulisan Abu Sangkan adalah sebuah buku motivasi.sebagaimana tagline dia ‘menghidupkan kecerdasan emosionl dan spiritual’ . Buku ni diberi kata pengantar oleh 3 tokoh/ilmuan, K.H. Abdurrahman Wahid (Gus dur), Dr. Ir. Muhammad Imaduddin Abdurrahim, Phd. , Drs. Yadi Purwanto, MM, MBA. he. sape dorg nih? em, terus terang aku kenal sorg je.(bukan kenal la…tau.) iaitu Gus dur, mantan presiden Republik Indonesia ke-4. seingat aku, Gus dur juga merupakan guru spiritual bagi vokalis kumpulan Dewa. Ahmad Dani. (jangan lupa, aku peminat kumpulan dewa 19.haha)

em. nanti aku kongsikan sedikit demi sedikit pe yang aku baca n dapat dari pembacaan buku tu. but not now…aku kena pergi dulu. keadaan x mengizinkan.

sampai jumpa lagi.

<rkukaudya>

Leave a comment

Filed under buku@rkukaudya

Leave a Reply

