Di Kamar Sepi

sunyikan hidup ini? bila tiada sahabat di sisi. kalaupun tidak menemani setiap langkah kaki kita, sekurang2nya, andai ada sahabat yang boleh kita tuju bila kita de sesuatu untuk di kongsi…xla rasa sunyi sangat kan…xla rasa sensorang sgt kat dunia nih…apatah klo dapat sahabat yang baik, yang taat pada-NYA…em…manisnya

ah…biarla…sunyi di dunia…manakan sama dengan sunyi di sana nanti…biarlah.sunyi ni pasti sementara (walau da dekat 3 tahun?he) lagipula siapalah aku…

oh TUHAN…hanya KAU teman sejatiku…

Di Kamar Sepi
Saff One

Gelisah di kamar sepi
Bertemankan malam yang dingin
Terlintas diminda detik kematian
Yang entah bila kan menjelma

Sendiri di perut bumi
Bersemadi jasad yang kerdil
Saudara dan teman telah tiada lagi
Terbujur kaku berselimut putih

Wahai Tuhanku apakah nasibku
Dikubur gelap sesempit itu
Bisakah aku, memberi jawaban
Pada soalan malaikat-Mu

Dilapisan mana di nerakamu
Kau campak aku kesakitan
Betapa banyaknya dosa – dosaku
Tak bisa ku meraih syurga-Mu

Hanya amal kebajikan di dunia
Yang dapat menyelamatkanku
Oh Tuhanku…

Sendiri di perut bumi
Bersemadi jasad yang kerdil
Saudara dan teman telah tiada lagi
Terbujur kaku berselimut putih

Wahai Tuhanku apakah nasibku
Dikubur gelap sesempit itu
Bisakah aku, memberi jawaban
Pada soalan malaikat-Mu

Dilapisan mana di nerakamu
Kau campak aku kesakitan
Betapa banyaknya dosa – dosaku
Tak bisa ku meraih syurga-Mu

Hanya amal kebajikan di dunia
Yang dapat menyelamatkanku
Oh Tuhanku…

Di Kamar Sepi – Saff One

(dr kecil, aku sgt n suka mengharap2 ada sahabat sejati,(sbb tu dulu ms kecik2, sgt addicted dgn pekataan ‘fren @ frenship’, pe je benda or buku yg tntg fren aku bli.he.gile ek) mharap2 de sahabat spti abu bakar, he…xsdar diri kan, padahal aku pun bukan kawan yang baik, aku pun bukan spti abu bakar.sampai la skrg harapan tu masih ada saki baki…he.nape saki baki? sbb usia yang lalu da wat aku sedar n blaja. em…xpela…pasti de hikmahNYA…mungkin if DIA bg aku walau hanya seorang sahabat, aku akan rasa berat n sayang nak tinggalkan dunia ni nanti. padahal masanya kian hampir…jadi xelok la kan…sedang dunia ni, sebaik2nya jangan letak di hati…supaya senang di tinggalkan bila nak mati. so…aku syukur pada-MU ya ALLAH…apa jua kurniaan-MU padaku, aku da cukup amat bersyukur…n tetapkanlah aku terus jadi hambaMU yang bersyukur…) -rkukaudya

2 Comments

Filed under melodi cinta, rkukaudya

2 responses to “Di Kamar Sepi

  1. salam ziarah…

    pondok buku kah ini?

    3 tahun kesunyian? erkkk….kenapa…? if i may ask…:D

    • rkukaudya

      salam…he. em my another. erk, cane tau ek.de tulis eh (psl pondok tu?)

      he.kesunyian sbb xde kawan. kawan sejati. hahaha. fakhzan je la jadi kawan sy.leh? ;=p

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s