maaf untuk hutang yang belum dilangsai

salam buat sume. smga slalu dalam rohmat dan perlindungan-NYA.

korang pernah berhutang? sudah langsaikan hutang tu ke belum?

kalau ada berhutang, cari la jalan untuk cepat2 langsaikan hutang tu. tak kira la kita hutang apa; duit ke, blanja makan, barang, tenaga, xkesah la…janji if kita rasa kita da berhutang ngan sesorang, cepat2 setelkan hutang tu sebelum sampai tempohnya.

seelok2nya, if kita ada berhutang, kita catat. supaya kita selalu ingat hutang kita tu, supaya kita x lupa, dan supaya if kita x sempat nak langsaikan (sebab da kembali ke rohmatullah) ahli kluarga @ saudara @ kawan2 kita tahu, dan boleh langsaikan untuk kita (if termampu).

erk. nape tetiba cakap pasal hutang ek?

em…sebenarnya…aku nak mintak maaf sangat2, banyak2 kat seseorg (kat tuan putry ku) sebab, aku xjawab2 lagi tag dia. bukan aku xnak. tapi…
1- aku tak berapa paham. cane nk jawab…(aritu da de tanya, tapi sebab ditangguh2..akhernya aku jadi kompius balik.gomenney!!!)

2- kalau pun aku tau nak jawab, aku tak tau nak ckp pasal siapa…

3- kalau aku jawab, pastu aku kena tag org lain ye? aku tak tau nak tag siapa.

adusss…mcm saje cari alasan kan. tapi betul..aku x tipu…tuan putry bagi lagi masa k…

Leave a comment

Filed under catatan rkukaudya, peringatan

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s