selamat berhijrah kepada yang lebih baik

Tahun Baru

Salam… Selamat Tahun Baru buat semua. Selamat Tahun Baru 2009, n Selamat Tahun Baru 1430H.

Sebenarnya, 2-3 ari sebelum masuk tahun baru hijriyah lagi, aku da kecut perut. Apatah da masuk tahun baru 2009. bertambah kecut sume isi perut aku ni… entah la. he. entah la.entah la. Tu je ayat yang salu aku guna dalam 3 tahun ni. Apa nak jadi pun aku xtau. Tapi apa pun yang jadi ngan aku…aku yakin, DIA de sebab untuk wat camtu. Pasti ada hikmah untuk pe yang aku lalui hingga kini…walau aku kadang2 (sbb de masa2 jadi sgt sgt sgt tak keruan dan sadis…) xjumpa hikmahnya tu, tapi aku yakin pasti ada sesuatu yang DIA nak tunjukkan aku. Cuma satu harapan aku, aku harap sangat~ yang DIA salu teguhkan hati aku, kuatkan semangat aku…dan tetap slalu di sisi aku yang hina lagi lemah ni…

So, aku salu tak ucap selamat tahun baru kat diri sendiri. he. dan aku salu seram if de yang ucap selamat tahun baru kat aku.

Pe pun, untuk korang sume…yang sedang baca ni, aku doakan tahun baru korang, betul2 bawa perubahan dan penghijrahan dalam hidup korang. Berubah dan berhijrah dari silam korang kepada sesuatu yang lebih baik, dan terus lebih baik sepanjang tahun2 yang akan mendatang. Jadi lebih baik dari setiap aspek, terutamanya, jadi hamba-NYA yang lebih baik, jadi manusia yang lebih baik, jadi ibu yang lebih baik, jadi ayah yang lebih baik, jadi anak yang lebih baik, jadi abang yang lebih baik, jadi kakak yang lebih baik, jadi adek yang lebih baik, jadi suami yang lebih baik, jadi isteri yang lebih baik, jadi saudara yang lebih baik, jadi jiran yang lebih baik, jadi pekerja yang lebih baik, jadi majikan yang lebih baik, jadi imam yang lebih baik, jadi makmum yang lebih baik, jadi rakyat yang lebih baik, jadi pemerintah yang lebih baik, jadi kawan yang lebih baik…

JADI DIRI ANDA YANG LEBIH BAIK.

Semoga ALLAH selalu melindungi korang, smoga korang salu bahgia dalam rohmat dan redo-NYA…..

-moga2 aku akan terus jadi hamba yang lebih baik buat_MU, jadi anak yang lebih baik mu ibuku. Moga ada sesuatu yang dapat aku baktikan dan tinggalkan untuk manusia2 sekelilingku, terutama mereka2 yang ku sayangi sebelum dijemput pergi….-

<rkukaudya>

Leave a comment

Filed under catatan rkukaudya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s