aku n kemboja

aduhai kemboja q…
lama tak berkongsi sesuatu disini…
macam da pergi betul je. he. begitulah, ada masa2nya kita diuji. saat itu, kita akan rasa sangat2 susah melalui hari2 yang mendatang. padahal, mungkin sesuatu yg dihadapkan oleh-NYA tu, boleh kita hadapi dengan pejam mata, atau manis muka. juga lapang dada.
oh Tuhan, hanya saja aku terlalu mengikut jiwa lara, dan terlalu lembik untuk tetap teguh dgn keputusanku. terlalu lembik n lembut utk mengatakan ‘yg aku tetap dgn keputusanku!asal sj KAU redo dgn itu…’ .terlalu mengikut perasaan sedih, terasa, kecewa. padahal mereka juga manusia yg xlari dr kekurangan.
padahal juga, mengapa aku perlu sangat mengamati kata2 mereka sedang aku tersangat yakin yg mereka tak fahami dan tak tahu apa yg telah aku lalui, n apa yg telah aku putuskan utk masa depan.
ya! mengapa aku perlu merasa terpukul n terasa dgn kata2 mereka, mereka cuma nampak yg zahir. mereka sekadar menyatakan pendapat mungkin. mereka tak tahu…jd mereka tak bersalah. bahkan aku patut berterima kaseh pada mereka. mungkin ini jg adalah ingatan ALLAH kpdku. spy aku terus kuat n bersungguh2. bersungguh berusaha , bersungguh2 berdoa, bersungguh2 mengharap dan bersungguh2 yakin n bertawakkal pada-NYA.
ya…oh Tuhan, terima kaseh utk segala2nya. utk segala ingatan-Mu, utk sgl ni3mat yg tak pernah putus KAU kurniakan pdku…
terima kaseh oh TUHAN…sungguhlah KAU Maha Pengasih n Maha Pemurah…lagi Maha Pengampun!
:: bunga kemboja tu, aku tanam ko xsilap thn 2006 lg, aku beli sbb aku terkesan sgt dgn novel ‘maafkanlah aku’ tulisan zaharah muhammad. aku sgt terkesan dgn watak upi @ sufi. mg aku boleh jd sekurang2 sepertinya… em,tp rasanya baru 3x kemboja tu berbunga. n tiap kali berbunga, bunga2nya ganjil, maksud aku 3 kuntum je. he. tp aku suke, sbb aku suke no ganjil, suke yg ganjil2, sbb TUHAN pun suke yg ganjil kan. em, masa beli dulu, pokok kemboja bonzai ni de 3 dahan, tp 1 da patah…de maksud tersirat tu. kerna kini mmg tgl berdua. tinggal aku n DIA… n aku kini rasa lebih selesa. sungguh tiap yg ALLAH tentukan tu ada hikmahnya!!! terima kaseh TUHAN! ::

Leave a comment

Filed under catatan rkukaudya, rkukaudya

Leave a Reply

