rumah rohmat

apakah ada lagi rumah yg kukira penuh dengan rohmat Tuhanku selain rumah sakit? he. Tuhan, sungguh rohmat dan kaseh sayang-MU terasa sangat hangat memenuhi ruang udara di rumah sakit. rumah sakit? bukan rumah tu sakit…hospital la maksudnya… Sungguh ya ALLAH! aku merasainya…sebab di sana ada mereka2 yg sakit lalu KAU sembuhkan…ada yg KaU terlalu sayangi hingga KAU ambil dia ke sisi-Mu, ada juga yg KaU buka pintu hati mereka untuk menyedari kehadiran dan keberadaan-Mu di sisi hidup mereka dan buat mereka slalu mengingati-Mu, kembali pada-Mu dan semakin dekat dengan-Mu… walaupun masih ada yg terus dgn dunia mereka.

tapi tak aku nafikan yg aku mulai takut, muak dan sgt fobia untuk berada di situ mahupun di sekitarnya. mungkin kerna tahun ini, dari penghujung tahun 2006 yg lalu…aku slalu ke sana. bersilih ganti menghantar penghuni2 rumah ku. atau mungkin kerna aku merasa sebak…kerna ada mereka2 yg dekat dalam hatiku pernah menghembuskan nafas terakhir mereka di sini sedang aku tak berkesempatan menatap wajah mereka buat kali terakhir dan tidak dapat membisikkan di telinga mereka lafaz itu buat kali yg penghabisan…

tapi atas dasar cinta ku pada-MU dan rasa tanggungjawabku pada mereka yg hanya mereka yg aku ada dan sedia ada untuk aku… akan ku gagahi juga hati yg gugup dan perut yg kecut ini.

sebab esok pagi2 aku akan ke sana… ya ke rumah sakit! esok pagi di umah sakit besar johor bahru dan pagi lusa plak ke rumah sakit besar kolompo.  

ya Tuhan…slamatkan n permudahkan perjalanan kami hingga sampai ke destinasi dan kembali semula ke qoryah kami hari2 berikutnya.

ya Tuhan…peliharakanlah mak ku, atok ku dan apa jua yg aku tinggalkan sementara di sini. cukupkan keperluan mereka. lindungi mereka. tetapkan iman mereka dan dekatkan hati mereka slalu bersama-MU…

sungguh! hanya KAU harapanku…

mudahkan smuanya ya TUHAN!

<rkukaudya>

Leave a comment

Filed under catatan rkukaudya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s