…….

Aku yakin, di setiap kesulitan yang aku kena hadapi n lalui. DIA telah menyediakan jalan keluar n penyelesaiannya. Hanya saja aku perlu tabah, kuat dan yakin pada-NYA. Aku harus percaya n slalu berharap pada-NYA. Memohon DIA membantuku n tidak membiarkanku sendirian n berputus asa dengan-NYA.  Walau betapa berat n pedih pun aku rasa. Aku hanya ada 2 pilihan, aku kena juga menghadapinya cuma samada dengan sabar n beroleh keredoan-NYA atau memilih untuk menghadapinya dengan rungutan n kemarahan lalu beroleh kemurkaan n kebencian-NYA. Aku tak mahu dibenci-NYA. Hanya DIA yang slalu menyayangi aku setiap masa n apa adanya aku. Hanya DIA yang slalu ada untuk aku. Aku tak mahu kehilangan-NYA. Tak mahu n tak sanggup!

Aku akan kuat untuk-NYA. Jadi hamba yang redo kerna-NYA. Akan ku pekakkan tlinga n butakan mata pada kata2 mereka2 yang ingin menggugah kepercayaan n cintaku pada-NYA. Aku hanya akan buat apa yang DIA suka. Aku hanya akan pilih apa yang DIA redo. Persetankan mereka. Aku tidak hidup kerna manusia. Bukan mereka yang sebab aku wujud di dunia. Aku hidup kerna-NYA.

TUHAN! di manapun aku KAU campakkan… bagaimanapun aku KAU mahu perlakukan… mohon aku akan tetap rasa lebih dekat dengan-MU. Kuatkan hatiku pada-MU. Aku redo n trima smua ujian yang KAU berikan padaku…tapi ku mohon janganlah KAU uji aku dengan berjauhan dari-MU. Jauh dari-MU bererti aku mati ya TUHAN! aku mati…

Berjauhan dari-MU ertinya hidupku tak bererti lagi.
Sunyi. Sepi. Sendiri.  

<rkukaudya>

Leave a comment

Filed under catatan rkukaudya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s