\\”’, ,”’/

…..

dengan nama-Mu ya ALLAH,
ya TUHAN, aku merasa berat. buat kali keduanya KAU uji aku dengan mengkhabarkan padaku bahawa mereka2 yang dekat dalam doaku sedang diuji dengan kesakitan. kesakitan yang mungkin aamat berat bagi mereka menanggungnya. dan buat kali keduanya mereka mengalaminya serentak.

mereka yang menanggung dan menahan sakit, tapi serasa aku yang merasa azabnya…kalau boleh ku pinta agar kesakitan yang mereka lalui itu dipindahkan @ dikongsikan padaku, sudah pastilah aku pinta begitu ya TUHAN!

ya TUHANku…TUHAN mereka juga…
aku merayu pada-MU…ringankanlah rasa sakit mereka, tenangkanlah hati mereka, kuatkanlah rasa sabar dalam jiwa mereka, jadikanlah mereka dari kalangan hamba2-MU yang redo atas ketentuan-MU moga mereka beroleh pahala. sembuhkanlah mereka cepat @ lambat mengikut ketetapan-MU dan ilmu-MU yang maha luas dan tidak bertepi. ampunkan setiap dosa2 mereka dan janganlah KAU ambil kira apa2 perkataan mereka yang tidak elok, kerna mereka pastinya tidak sengaja mengungkapkannya disaat kesakitan itu menjalar di tubuh mereka.ilhamkanlah pada mereka agar keluhan dibibir mereka digantikan dengan istighfar yang sebanyak2nya pada-Mu…

TUHANku…
aku slalu yakin yang setiap kejadian yang berlaku itu, tidaklah KAU jadikan dengan sia2. pasti ada hikmah disebaliknya sekalipun hikmah itu tidak aku ketahui apanya. pasti ada yang ingin KAU berikan kepada aku dan pasti ada yang ingin KAU gantikan dengan yang lebih baik dari apa yang KAU ambil semula.

kerna KAU-lah TUHANku dan TUHAN mereka…
dan KAU takkan sekali2 menzalimi hamba2-MU dengan sesuatu yang mereka takde kudrat untuk melaluinya. hanya KAU lah yang mengetahui apa yang terbaik buat kami kerna KAU-lah yang menciptakan kami dan membuatkan kami ada di dunia ini!

di hari juamaat yang dimuliakan ini…
ampunkanlah dosaku dan dosa mereka dan maqbulkanlah pemintaanku dan pengharapan mereka oh TUHAN…
hanya pada KAU-lah aku memohon dan mengharap diperkenankan
kalau tidak pada KAU… pada siapa lagi dapat aku harapkan…..ya ALLAH!

…..

 \”’,   ,”’/

<rkukaudya>

Leave a comment

Filed under rkukaudya

Leave a Reply

