aku mencintaimu,sahabat!

bismillahirrohmanirrohim…

sahabat…hari ini,aku ingin bercoret  tentangmu. tentang cintaku padamu. jangan salah anggap cintaku. cintaku padamu hanya kerana ALLAH. dan slalu aku berdoa agar cintaku begitu. aku tak harap kau mencintaiku, namun andai kau jua mencintaiku…moga kau jua  mencintaiku kerna-NYA.

sahabat yang kucintai kerna ALLAH,
maafkan aku. maafkan aku kerna tak pernah ada disisimu disaat kau diberi ujian oleh-NYA dengan sakit. aku tak ada untuk menyapu peluhmu  menahan kesakitan itu. aku tak ada untuk mengusap rambutmu supaya kau lega dan tak merintih. maafkan aku sahabat…maafkan aku

sahabat yang kucintai kerna ALLAH,
maafkan aku. maafkan aku kerna tak pernah ada disisimu disaat kau diuji oleh-NYA dengan kesedihan. aku tak ada disisimu untuk menyeka air matamu dari jatuh membasahi bumi, aku tak ada disisimu untuk menjadi bahu buat kau menumpangkan dagumu, aku tak ada disisimu untuk  memelukmu lalu meleraikan keperitanmu. maafkan aku sahabat…maafkan aku

sahabat yang kucintai kerna ALLAH,
maafkan aku. maafkan aku andai selama kita bersahabat aku tak menjalankan amanah aku sebagai sahabatmu, tidak menegurmu andai kau tersasar dari jalan-NYa, tidak membelamu disaat kau dihina, tidak mendokongmu disaat kau menegakkan syiar-NYA. maafkan aku kerna tidak menjadi sahabat yang bisa membuat kau slalu ingat dan merasa dekat dengan-NYA,lalu beroleh kebaikan dan pahala.

maafkan aku sahabatku.
percayalah sahabat…aku ini slalu ingin jadi sahabatmu yang berguna. sesungguhnya aku…hanyalah seorang manusia biasa. yang di alam persahabatan ingin jadi luar biasa. namun, keterbatasanku  sebagai hamba, buatku sedar. Tuhan juga segala-gala. aku ingin skali beri yang terbaik untukmu dari diriku. tapi aku tak mampu.yang aku paling mampu…hanya doa.

sahabat yang kucintai kerna ALLAH slalu,
aku akan terus mendoakanmu. mendoakan agar DIA slalu melindungimu, merohmatimu, mengasihimu dan mengasihanimu. moga DIA slalu menuntunmu, menunjukkan kau jalan yang harus kau tuju, menyambut tanganmu disaat kau jatuh. menggembirakanmu disaat kau berduka, menyapu air matamu disaat kau menangis, slalu memberi kau peluang untuk kembali pada-NYa, agar dia mengampuni segala dosa, agar DIA izinkan kau bahgia di dunia ini dan di sana. smoga DIA menjadi matamu, telingamu, mulutmu, tanganmu dan kakimu. smoga DIA menjadi  segala-galanya  bagimu sahabatku.

sahabatku yang kucintai kerna ALLAH,
jauh disudut hati, aku slalu berharap…andai kau ketawa, aku yang membuatmu ketawa. andai kau bahgia, aku yang membuatkanmu bahgia. andai kau sakit, aku ingin merasai kesakitan yang sama, andai kau menangis, aku juga tak mahu ketawa. andai kau terjatuh, aku mahu ada parut luka. tapi sahabat…aku ternyata sahabatmu yang hanyalah seorang hamba-NYA yang kerdil, lemah lagi hina.

Lalu sahabat, pada-NYA aku serahkan segala-galanya. doaku padamu hanya akan terhenti bila nafas ini sudah tiada, bila jantung ini tidak lagi berdegup dengan kalimah cinta-NYA.

sahabat, smoga kita bisa menjadi sahabat hingga ke syurga. percayalah sahabat…        aku mencintaimu dunia akhirat.

aku yang mencintaimu
< rkukaudya>

3 Comments

Filed under catatan rkukaudya, cinta

3 responses to “aku mencintaimu,sahabat!

  1. alif.fa.ya.qof.ha

    Demi Allah…rasa diri ini tidak layak,tidak mampu menjadi sahabatmu dunia akhirat.

  2. alif.fa.ya.qof.ha

    Kata kekasih-NYA…bila berkawan, berkawan untuk ajak kawan jadi baik. Berkawan dengan niat untuk sama-sama ikut perintah Allah. Berkawan untuk masuk syurga.

    Jika saya jatuh sis…bangunkan saya.

    Yang masih belajar DIA.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s